Ledig tjänst på Klätterförbundet

Ta chansen och sök tjänsten som informatör/ kommunikatör/idrottskonsulent på Svenska Klätterförbundet. Arbetsuppgifterna är varierande och du får vara med och påverka utvecklingen av ett växande förbund.
Jonas_Paulsson_La_Meije

Informatör/kommunikatör/idrottskonsulent sökes till Svenska Klätterförbundets kansli i Stockholm

Svenska klätterförbundet söker en informatör/kommunikatör/idrottskonsulent med tjänstgöring på kansliet i Stockholm. Tjänstgöringsgraden är 80-100%. Kvälls- och helgarbete kan förekomma i viss utsträckning. Tillträde enligt överenskommelse.

Om Svenska Klätterförbundet

Svenska Klätterförbundet har till uppgift att främja, utveckla, samordna och i övrigt administrera klättring och högfjällssport i Sverige. Svenska Klätterförbundet skall företräda svensk klättring i Sverige och i utlandet och verka för att klättring blir tillgängligt för alla.
Förbundets kansli är ett litet kansli med få anställda, vilket ställer stora krav på flexibilitet och arbetsuppgifterna kan variera stort från dag till dag. Vi växer och det händer mycket. Det är en fantastisk miljö att arbeta i och vi har kul.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Kommunikation

  • Chefredaktör och ansvarig för förbundets hemsida bergsport.se. Ansvarig för uppdatering av hemsidan, skriva nyhetsartiklar samt kontakt med nyhetsredaktören och webbyrå
  • Förse tidningen Bergsport med förbundsinformation
  • Trycksaksproduktion
  • Ansvarig för förbundets Facebooksida och närvaro i övriga sociala medier
  • Ansvarig för accessdatabasen och uppdatering av denna
  • Vårda och föra ut Klätterförbundets grafiska profil internt och externt

Marknadsföring

  • Delta i förhandlingar kring samarbeten
  • Få ut Klätterförbundets budskap internt och externt

Kommittéarbete

  • Bistå våra elva kommittéer och tre landslagsdiscipliner i deras arbete.

Administration

  • Idrottslyftet (handläggning, uppföljning, rapportering, strategiska satsningar)
  • Internationella inbjudningar (marknadsföring av dessa och hantera ansökningar till internationella klätterträffar)
  • Svara på frågor via telefon och mejl (till klubbar, kommittéer och externt)
  • Försäljning från kansliet
  • Samordnare på kansliet för frågor kopplade till allemansrätt och friluftsliv.

Utöver detta kan det tillkomma arbetsuppgifter inom dina ansvarsområden samt övriga uppgifter som uppkommer på ett litet kansli.

Detta vill vi att du är och redan kan
  • Vi söker dig som är en god kommunikatör och en effektiv och organiserad administratör.
  • Du har arbetat med webbpublicering tidigare, gärna i WordPress som är vårt publiceringsverktyg.
  • Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet och Adobes designprogram (Illustrator, Indesign och Photoshop).
  • Goda kunskaper i engelska både i tal och skrift är ett krav.
  • Du har erfarenhet från föreningsarbete, antingen professionellt eller ideellt. Du har allra helst insyn i klättersverige, det vill säga vi tror att du är klättrare själv, med erfarenhet från olika discipliner. Om du har kunskaper i idrottens organisation och administration är det ett plus.
  • Vi hoppas att du har kunskaper om allemansrätt och friluftsliv.
  • Du har förmågan att kunna arbeta med många ärenden samtidigt
  • Du är självgående, kreativ och initiativrik och tycka om att jobba med människor.
Frågor om tjänsten

Frågor besvaras av generalsekreterare Karin Persson på 08-699 65 20.

Skicka in din ansökan

Välkommen med din ansökan per e-post senast 30 september till generalsekreterare Karin Persson. E-post: karin.persson@klatterforbundet.se
Här hittar du annonsen i pdf-format »
Vill du engagera dig i förbundet ideellt? Läs om våra lediga ideella uppdrag »