Administratör

Svenska Klätterförbundet består av 80 klätterklubbar som samlar 12 000 klättrare. Tillsammans utgör detta basen för en snabbt växande och mångsidig verksamhet vars syfte är att stödja och utveckla all klättring för alla. Förbundet spelar en viktig roll för att utbilda tränare och instruktörer, att säkra access till klippor samt att utveckla tillgång till klätterväggar och möjligheten att träna och tävla i klättringens olika discipliner.

Till kansliet söker vi nu en administratör med inriktning på ekonomi, kommunikation, utbildning och tävling. Kansliet består i dagsläget av fyra områdesansvariga och en generalsekreterare (GS). Din uppgift blir att avlasta och ansvara för de mer administrativa uppgifterna inom fyra områden. Vi ser gärna att du vill vara delaktig och bidra till att vi blir effektivare och har rätt systemstöd gällande det administrativa arbetet. Du kommer att lägga ungefär hälften av din arbetstid på ekonomistöd, administration och kommunikation kopplat till förbundets övergripande verksamhet. Den andra hälften kommer du att lägga på administration av utbildningar och tävling/landslag. Administrationen av utbildningar sker i systemet Idrott Online.

För att lyckas i arbetet behöver du vara strukturerad, lösningsinriktad, företagsam, gilla siffror och var en god kommunikatör på svenska. Vi ser gärna att du har någon erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sen tidigare. Att ha erfarenhet av klättring eller idrott i förening är meriterade men inget krav. Exempel på arbetsuppgifter:

Ekonomistöd/kontorsansvarig – Kontera fakturor och reseräkningar, kvittohantering, sammanställa ekonomiresultat inför prognoser (i samarbete med GS), ansvara för intern dokumenthantering och struktur, öppna posten, ordna gemensam fika en gång per vecka, protokollföra kanslimöten, skicka produkter och material som beställs via webbshoppen, ansvara för utskickslistan för tidningen Bergsport etc.

Kommunikation – Ta över en del av ansvaret för kanslimailen, göra inlägg på sociala medier, vara delaktig i framtagandet av en ny kommunikationsstrategi etc.

Utbildningsadministration – Planera utbildningstillfällen ihop med vår utbildningsansvariga, lägga upp utbildningar i Idrott Online, hålla koll på anmälningar och betalningar, kommunikation med de anmälda och utbildaren, ordna lokal och fika när det behövs etc.

Tävlingsadministration – Boka resor, boende, ordna visum, administrera tävlings- och träningstillfällen etc.

Anställningen är en visstidsanställning om 100% i ett år med start så fort som möjligt. Vi sitter i fina lokaler vid Skanstull, har kollektivavtal, flextid, sex veckors semester och tillämpar individuell lönesättning.

Skicka ett personligt brev och CV till ansokan@klatterforbundet.se senast 2019-05-05. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.

Frågor om tjänsten kan ställas till generalsekreterare Emma Borggrén-Franck. För kontaktuppgifter och mer information om Svenska Klätterförbundet se www.bergsport.se

Samarbetspartners
trygga_idrottmiljoer framat
Annonser
Hvilan utbildning Medlemsrabatter Skadehjälpsnätverket